SCHEMAT POSTĘPOWANIA
dopłaty do kredytów na budowę domów energooszczędnych
Zakup domu/mieszkania od dewelopera
1. Umowy o współpracy pomiędzy bankami a NFOŚiGW
2. Projekt budowlany, przygotowany zgodnie z wytycznymi NFOŚiGW
3. Weryfikacja projektu przez weryfikatora – potwierdzenie spełnienia wymagań z wytycznych NFOŚIGW
4. Umieszczenie na stronie www NFOŚiGW informacji o zakwalifikowaniu projektu budynku do programu
5. Podpisanie umowy pomiędzy deweloperem a wykonawcą robót budowlanych
6. Podpisanie umowy deweloperskiej lub przedwstępnej pomiędzy beneficjentem a deweloperem
7. Złożenie przez beneficjenta w banku wniosku o kredyt z dotacją wraz z charakterystyką energetyczną budynku, potwierdzeniem spełnienia wytycznych (od weryfikatora), pozwoleniem na budowę, umową z deweloperem.
8. Zawarcie umowy kredytu z dotacją
9. Realizacja przedsięwzięcia, zgodnie z wymaganiami określonymi przez NFOŚiGW
10. Odbiór przedsięwzięcia
11. Potwierdzenie przez weryfikatora osiągniętego standardu energetycznego budynku
12. Przekazanie mieszkania / domu beneficjentowi
13. Wystąpienie przez beneficjenta do banku o dotację przez złożenie: protokołu odbioru, świadectwa charakterystyki energetycznej, potwierdzenia osiągniętego standardu energetycznego, pozwolenia na użytkowanie (lub zawiadomienia), wypisu z księgi wieczystej (lub wniosku o wpis lub aktu notarialnego)
14. Kontrola wykorzystania środków przez bank, wystąpienie zbiorcze o dotację do NFOŚiGW
15. Kontrola wystąpienia w NFOŚiGW, przekazanie dotacji do banku
16. Pomniejszenie kapitału kredytu beneficjenta przez bank
17. Kontrola wybranych przedsięwzięć przez audytora NFOŚiGW w zakresie osiągnięcia standardu energetycznego